Psychology at the Movies
Psychology at the Movies
Par:Skip Dine Young
Publié le 2012-03-14 par John Wiley & Sons
Psychology at the Movies explores the insights to be gained by applying various psychological lenses to popular films including cinematic depictions of human behavior, the psychology of filmmakers, and the impact of viewing movies. Uses the widest range of psychological approaches to explore movies, the people who make them, and the people who watch them Written in an accessible style with vivid examples from a diverse group of popular films, such as The Silence of the Lambs, The Wizard of Oz, Star Wars, Taxi Driver, Good Will Hunting, and A Beautiful Mind Brings together psychology, film studies, mass communication, and cultural studies to provide an interdisciplinary perspective Features an extensive bibliography for further exploration of various research fields
Ce livre a été classé à 36 par Google Books for mot-clé the pursuit of happyness.
ID de livre de Psychology at the Movies's Les livres sont zhv3DI13ZRYC, Livre écrit parSkip Dine Youngavec ETAG "5WUqmDvRmLQ"
Livre publié par John Wiley & Sons depuis 2012-03-14 avoir ISBNs, ISBN 13 Code est 9781119941392 et ISBN 10 Code est 1119941393
Le mode lecture dans l’état du texte est true et le mode lecture dans l’état de l’image true
Livre qui ont "268 Pages" est Imprimée à BOOK dans la catégoriePsychology
Ce livre a été évalué par 1 Les raters et ont un taux moyen à "4.0"
Cet état de maturité eBook (livre adulte) est NOT_MATURE
Le livre a été écrit en en
l’état de disponibilité de la version eBook au format PDF est true et en ePub est true